Sunday, January 15, 2017

Vera

Hoi! Ik ben Vera, ik ben 16 jaar en zit in klas 5 (DP1) op de International School. Mijn belangrijkste hobby is muziek: ik speel sinds mijn 7e piano en zing bij een heel gezellig jeugdkoor. Ik vind het vooral leuk om met anderen muziek te maken: sinds een poosje vorm ik met mijn zusje een muziekduo, waarmee we de afgelopen 3 maanden een stuk of 8 optredens gehad hebben – een groot deel daarvan voor het goede doel.

Het geld voor de Ghanareis heb ik opgehaald door drie benefietconcerten te geven, met mijn zusje, twee vriendinnen en mijn neef. Die waren een groot succes: met ruim 90 gasten en nog een heel aantal losse donaties is het gelukt mijn eigen bijdrage aan de reis én nog een flinke donatie voor scholen in Ghana op te halen. (Zie YouTube voor de filmpjes, zoals deze: https://www.youtube.com/watch?v=QfjLuBuieO8.)

Bij de concerten was een belangrijk onderwerp natuurlijk de reis naar Ghana en het doel daarvan: het leven van anderen leren kennen, meer te weten komen over FairTrade en het nut ervan, en nadenken over keuzes en omstandigheden die voor de meesten hier zo normaal zijn. Dat verhaal hoop ik na de reis te blijven delen met de mensen om me heen. Tegen die tijd heb ik er hopelijk nog een heleboel indrukken en ervaringen bij, om het verhaal en de boodschap nog sterker te maken.

Nog een kleine vier weken tot Ghana! Ik heb er zin in!


No comments:

Post a Comment