Monday, January 9, 2017

Eefke

Hee! 

Ik ben Eefke, 16 jaar en ik zit in Havo 5N. Mijn hobby is Taekwondo! Ik train bij Kazemi Taekwondo Academie. In het weekend werk ik bij Thai Jasmine, Authentiek Thais Restaurant. Hiermee verdien ik geld om deze reis te betalen. 

Ik heb super veel zin in de reis naar Ghana in Februari. Ik hoop veel van een nieuwe cultuur te leren, en ik ben erg benieuwd hoe het dagelijkse leven er in Ghana er uit ziet. Behalve toeristische plekken, gaan we ook naar verschillende projecten in Ghana. Het thema van deze reis is "fair (food)" en we bezoeken onder andere de plantages van Tony Chocolonely. Ook bekijken hoe Shea butter (bij de bodyshop verkrijgbaar) wordt gemaakt! 
De reis wordt georganiseerd door Both sides now. We hebben op school een sponsorloop en een schoolfeest georganiseerd waarbij wij geld hebben opgehaald voor leermiddelen en meubilair voor een school in Noord Ghana.
Op deze manier helpen wij ook de lokale bevolking! 

Na de reis wil ik graag aan mensen vertellen hoe de reis was, wat we hebben gedaan en hopen dat anderen zich ook in gaan zetten voor Fair trade!



No comments:

Post a Comment