Tuesday, January 10, 2017

Luuk en een Fairtable

Hoi, ik ben Luuk.
Ik zit op het TTO (twee talig onderwijs) in 4Y. Mijn hobby’s zijn voetballen en windsurfen. Ik voetbal bij ZFC Zuidlaren in de B1 en ben een centrale verdediger. Windsurfen doe ik bij de Bloemert in Midlaren. Ik heb een baantje bij de jumbo in Zuidlaren hiermee probeer ik een deel van mijn geld op te halen.

Ik heb me opgegeven voor de reis naar Ghana omdat ik hou van cultuur snuiven en andere mensen helpen. Deze reis leek mij perfect om beide te kunnen doen. Mijn zus is twee jaar eerder ook al meegegaan en zij heeft mij deze reis ontzettend aangeraden. Onze reis heeft als main thema “fair”.
Wij gaan naar vele plekken zoals o.a. de plantages van Tony Chocolony en die van Albert Heijn. De reis wordt georganiseerd door Both Sides Now. Op school hebben wij een sponsorloop en een schoolfeest georganiseerd waarmee wij geld hebben opgehaald om leermiddelen en meubilair voor een school in Noord Ghana mee te kopen.

 

 

Fairtable.

Ik (Luuk) organiseer op donderdag 12 januari een fairtable bij mijn ouders in het restaurant (Grandcafe Zuidlaren) 

Wat houdt een fairtable in? Een fairtable is een 3 gangen menu waarbij de gerechten alleen maar gemaakt worden van fairtrade prducten. Vaak heeft het eten dat gemaakt word ook een thema in mijn geval is dit natuurlijk Ghana. Tijdens mijn fairtable zal ik tussen het hoofd- en voorgerecht een presentatie geven over de inhoud van de reis naar Ghana. De gerechten die gemaakt worden zijn een verrassing voor de gasten. 

Verdere informatie:
Datum: 12 Jan
Tijd: 18:00
Waar: Grandcafe Zuidlaren, Millystraat 8 Zuidlaren
Prijs: 20,- P.P.
contact: 0504096460

No comments:

Post a Comment